Planowanie posiłków
Życie codzienne

Planowanie posiłków

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek ile czasu dziennie poświęcasz na planowanie swoich posiłków? Czy często marnujesz jedzenie? Ile czasu chodzisz po sklepie nie wiedząc co wybrać na obiad? Poniższe wskazówki pozwolą Ci na odejście od starych nawyków.

Planowanie posiłków krok po kroku:

W początkowym etapie postaraj się wypisać na kartce posiłki, które smakują Tobie i pozostałym członkom rodziny – to z nich będziesz korzystać. Przypasuj je do odpowiednich kategorii: śniadanie, obiad, kolacja. Po stworzeniu swojej własnej ,,bazy” potraw rozplanuj tydzień używając kalendarza. Najlepiej tydzień rozplanować w niedzielę, gdy masz trochę czasu wieczorem. Wypisz sobie wszystkie składniki, które będą niezbędne do przygotowania potraw. Postaraj się wykorzystywać jeden, bądź góra dwa dni w tygodniu na większe zakupy.

A co jeśli przychodzisz po pracy zmęczony i nie masz siły na przyrządzanie potraw? Wyjmij je z zamrażarki!

Mrożenie potraw to ciągle niedoceniony system. Wykorzystaj jeden dzień na przygotowanie większej ilości posiłków, które możesz zamrozić. Są to wszelkiego rodzaju schaby w sosie, sosy słodko-kwaśne, czy gotowy sos boloński. Takie potrawy nie zepsują się w zamrażarce. Wychodząc do pracy rano wyjmij danie z zamrażarki, a po przyjściu tylko wrzuć na patelnie, bez większego nakładu czasu.

Bądź oszczędny!

Jeden dzień w tygodniu postaraj się być oszczędny i kreatywny. Stwórz własną kompozycję obiadową korzystając z resztek pozostałych w lodówce. Często niepozornie wyglądające danie może wspaniale smakować.

Do przygotowywania potraw używaj wyłącznie owoców i warzyw sezonowych, które są tanie, dzięki temu nie ucierpi na tym twój budżet domowy. Warzywa można mrozić partiami, można stworzyć gotowe zupy w woreczkach, natomiast owoce zmieszaj w dowolnej mieszance i ciesz się codzienną porcją witamin w pożywnym smoothie.

Jedz zdrowo!

Postaw na zdrowe odżywianie. Unikaj produktów wysoko przetworzonych, które zawierają dużo konserwantów. Nie korzystaj z gotowych sosów ze sklepów, własnoręcznie przygotowane są o wiele zdrowsze. Staraj się zawsze czytać etykiety w produktach żywnościowych, im dłuższa lista składników w danym produkcie, tym bardziej jest on szkodliwy.

Najważniejsze jest śniadanie!

Często słyszane jest powiedzenie: ,,Jedz śniadanie jak król, obiad jak książę a kolację jak żebrak”. Stosując tę metodę unikniesz nadwagi i związanych z nią chorób. Nie zaczynaj swojego dnia od kawy lecz od obfitego śniadania, po którym będziesz syty przez długie godziny. Ogranicz kaloryczność swoich kolacji.

Powyższe wskazówki pozwolą Ci zaoszczędzić czas oraz przyzwyczaić się do prawidłowych nawyków, które zaprocentują sprawnością Twojego organizmu!

Podziel się