2 podstawowe błędy marek w prowadzeniu fanpage na Facebooku

2 podstawowe błędy marek w prowadzeniu fanpage na Facebooku

Facebook od lat nie schodzi z podium kanałów społecznościowych, dlatego marki z niemal każdej branży prowadzą swoje konta firmowe na tym portalu i próbują przebić się z ofertą do odbiorców, którzy coraz bardziej świadomie i krytycznie podchodzą do działań marketingowych. Czasami less is more i warto oprzeć oś marketingu nie tylko na kreatywnych wpisach, ale również wystrzeganiu się częstych błędów w prowadzeniu fanpage na Facebooku. Poznaj wskazówki, dzięki którym Twoja marka nie będzie musiała uczyć się na własnych błędach.

1. Brak zdefiniowanego celu prowadzenia fanpage na Facebooku

Ważne jest, aby prowadzenie fanpage na Facebooku opierało się na mierzalnych działaniach, tylko wówczas możemy wprowadzać niezbędne poprawki i rosnąć w siłę. Niestety, wiele firmowych kont jest dziełem chaotycznego, przypadkowego publikowania treści. Brak strategii komunikacyjnej sprawia, że nie wiemy jakie są cele biznesowe prowadzenia konta, a zatem – nie osiągamy ich.

Jak stworzyć strategię? Warto kierować się kilkoma krokami:

  • oceń dotychczasową komunikację z odbiorcami,
  • określ wartości, którymi kieruje się marka i z którymi będą mogli utożsamiać się odbiorcy,
  • ustal cele prowadzenia fanpage na Facebooku, na których zamierzasz się skupić (np. budowanie wizerunku eksperckiego, zwiększanie sprzedaży, budowanie relacji z odbiorcami),
  • przygotuj komunikaty, hasła reklamowe i identyfikację wizualną, z której będziesz czerpać na co dzień.

2. Zapominanie o odbiorcach

Zaprezentowanie oferty od jak najlepszej strony, czyli dobre zdjęcia produktowe, niebanalne kreacje wideo czy dbałość o kreatywne hasła reklamowe i opisy to ważna część prowadzenia fanpage na Facebooku. W dbałości o spójną i estetyczną tablicę często jednak zapominamy o najważniejszym – odbiorcach oferowanych usług.

Warto stworzyć profil tzw. klienta idealnego, czyli personę marketingową. W opisie należy zawrzeć takie informacje jak: wiek oraz płeć odbiorców, ich zainteresowania, pozycję społeczną, aspiracje zawodowe, marzenia, status matrymonialny, a także obawy i potrzeby. Mając te podstawowe informacje, podczas tworzenia treści będziemy pamiętać z jakimi typami osób mają one rezonować.

Prowadzenie fanpage na Facebooku może generować realne zyski

Chcesz publikować trafne treści w odpowiednich porach, dostosowane do wymogów algorytmów i oczekiwań obserwatorów? Skorzystaj z know how profesjonalistów z agencji social media Frank&Greg. Doświadczeni marketerzy, graficy i fotografowie zatroszczą się o Twoje konto firmowe całościowo. Wypełnij krótki brief i umów się na rozmowę o Twoich potrzebach.