W przeciwieństwie do bochenka chleba lub nowej koszulki, pompy do Adblue nie są czymś, co zwykle kupujesz regularnie. Dlatego wybór tej, której potrzebujesz, może wydawać się polem minowym, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę, że jest ich tak wiele do wyboru. Podczas gdy większość opcji może być używana do kilku zastosowań, każda pompa AdBlue ma zwykle inne cechy, które sprawiają, że jest mniej lub bardziej odpowiednia do określonego zastosowania.
Aby pomóc każdemu, kto szuka pompy – przygotowaliśmy kluczowe pytania, które pomagają wybrać. To właśnie odpowiedzi na te pytania pomagają określić model lub krótką listę modeli, które są najbardziej odpowiednie. Tak więc, jeśli jesteś trochę pod wrażeniem szerokiej gamy dostępnych pomp AdBlue – oto jak coś pośród nich wybrać.
Jak jest przechowywany AdBlue?
AdBlue jest zwykle przechowywany na jeden z kilku sposobów, a sposób przechowywania jest ważną wskazówką, jakiej pompy AdBlue możesz potrzebować, ponieważ istnieją specjalne zestawy przeznaczone do montażu na różnych pojemnikach.
Adblue jest przechowywany w beczkach, gdy zużycie płynu jest niskie, być może tylko jeden lub dwa pojazdy na miejscu tego wymagają, a kupowanie hurtowych ilości nie jest opłacalne. Pompy do Adblue w beczkach są zwykle wyposażone w dolną rurę i złącze beczki, aby umożliwić łatwe podłączenie i dozowanie. Zbiorniki dostępne na miejscu zyskują na popularności wtedy, gdy coraz więcej pojazdów korzysta z AdBlue i zaczyna mieć sens kupowanie płynu hurtem, podobnie jak oleju napędowego. Natomiast pompy do zbiorników AdBlue to zazwyczaj modele kompaktowe, zintegrowane ze zbiornikiem na etapie produkcji, które należy wymienić na pompę o podobnym rozmiarze i orientacji.
Jak pompy do Adblue będą zasilane?
Innym ważnym czynnikiem jest dostępna moc w momencie, w którym odbywa się transfer AdBlue. W przypadku zastosowań statycznych, w których pojazdy podjeżdżają, aby napełnić zbiornik AdBlue zainstalowany w stałym miejscu, prawdopodobnie będziesz preferował elektryczne pompy do AdBlue, ponieważ są one po prostu zasilane z sieci, która zwykle ma napięcie 230 V lub 110 V. Jeśli uzupełniasz paliwo na przykład w zastosowaniach rolniczych i budowlanych, zasilanie sieciowe może być niedostępne, pozostawiając jako opcję pompy zasilane bateryjnie lub ręczne. W przypadku prędkości preferowane są pompy AdBlue 24 V lub 12 V wraz z zaciskami i kablem do podłączenia akumulatora pojazdu. Wybrane napięcie zależy od napięcia akumulatora pojazdu, który uzupełnia dana pompa.